Atunci cand se efectueaza o tranzactie comerciala de vanzare sau cumparare, ca proprietar de marfa (importator, exportator sau producator) sau proprietar de nava, ca finantator sau asigurator, sau transportator de marfa, pentru a minimiza riscurile si pentru a cunoaste in detaliu fiecare operatiune care se desfasoara pe parcursul tranzactiei este necesara angajarea unor servicii de inspectie competente si profesionale care sa protejeze interesul dumneavoastra.
Pentru a va asigura ca nava este utilizata si intretinuta corespunzator sau ca marfa incarcata este transportata pana la destinatie in cele mai bune conditii, fara a fi depreciata calitativ sau cantitativ, PETCOM I.I.S. ofera o gama completa de solutii si servicii de inspectie pentru nave maritime si fluviale, pentru proprietarii de nave, Cluburi P & I, firme de navlosire si comercianti de marfuri. Aceste servicii includ, dar nu sunt limitate la:
Acest tip de inspectie se efectueaza pentru a oferi increderea, atat armatorilor navei cat si navlositorilor, ca nava este suficient protejata impotriva unor dispute privind starea navei la finalizarea unui acord de inchiriere. Acest tip de inspectie se concetreaza asupra determinarii stocurilor de combustibili (Bunker Survey) si calcularea unei rate de consum, verificarea certificatelor statutare ale navei, confirmarea starii fizice a navei (Condition Survey), a spatiilor de marfa si a utilitatilor existente, etc..
Acest tip inspectie ofera o evaluare a conditiilor fizice ale unei nave si identifica deficientele cauzate de intretinerea sau utilizarea necorespunzatoare a navei si a utilitatilor existente. Pentru a facilita un proces de luare a deciziilor si de evaluare a starii unei nave de catre client, toate deficientele observate care pot fi legate de aspect, structurale, mecanice, electrice, sanitare, de sistemul de protectie impotriva incendiilor, de sistemul de siguranta in caz de forta majora, de utilitati, etc. vor fi raportate in detaliu.
PETCOM I.I.S. efectueaza servicii independente si impartiale de determinare a cantitatilor de combustibili marini, inainte si dupa alimentarea cu combustibil, in conformitate cu procedurile internatioanale in vigoare. Acest tip de inspectie se efectueaza pentru a determina atat cantitatea dar si calitatea combustibililor marini (fuel oil, diesel oil, uleiuri) care au fost transferate de la tarm sau de la barja de buncar in tancurile de combustibil ale navelor. Aceste servicii includ masurarea tancurilor de combustibil inainte si dupa transferul de combustibil; supravegherea transferului de combustibil; prelevarea mostrelor reprezentative si analizarea acestora; calcularea cantitatilor livrate de la tarm sau barja de buncar si a cantitatilor receptionate in tancurile de combustibil ale navei; emiterea unui raport detailat al operatiuilor efctuate.
PETCOM I.I.S. ofera clientilor servicii de control inainte de expediere in baza carora vor cunoaste in detaliu situatia in care se afla marfa contractata. Aceste servicii sunt, in general, realizate la sediul producatorului sau in depozitele in care se afla marfa contractata, pe esantioane selectate in conformitate cu procedurile definite de prelevare a probelor. Criteriile de inspectie privind calitatea, cantitatea, marcarea si ambalarea sunt bazate pe specificatiile clientului si probele de referinta, asa cum este prevazut. La finalizarea inspectiei un raport de inspectie detaliat este trimis la client. Controlul inainte de expediere este o modalitate de a fi sigur ca veti obtine ceea ce asteptati de la furnizor. Controlul inainte de expediere inseamna o verificare asupra a ceea ce urmeaza a fi incarcat, a calitatii dar si a cantitatii, a modului cum a fost ambalat dar si cum este depozitat. Inspectia inainte de expediere furnizeaza informatii reale clientilor astfel incat sa aiba propria evaluare si sa ia masurile de precautie necesare pentru evitarea unui risc mai mare.
Inspectie la bordul navelor maritime sau fluviale efectuata prin supervizarea operatiunilor de incarcare / descarcare a produselor in / din tancurile / hambarele navelor. Pe intrega durata a operatiunilor de incarcare/descarcare, inspectorii PETCOM I.I.S. vor consemna toate intarzierile de operare si vor urmari permanent calitatea produsului pentru a respinge marfa care nu se incadreaza in specificatia contractuala si care ar putea deprecia sau deteriora un lot mai mare de marfa. Raportul de inspectie va evidentia intarzierile de operare si include raportari detailate in urma determinarii cantitatilor si a evaluarii / determinarii calitatii produselor existente in momentul inspectiei la bordul navei.
Este important ca tancurile / hambarele unei nave sa fie examinate inainte de incarcarea marfii, pentru a se observa daca starea de curatenie este in conformitate cu normele internationale de transport acceptate, astfel incat marfa sa nu fie deteriorata sau depreciata dupa incarcare sau in timpul transportului. Observarea unei nereguli permite clientilor sa aiba propria evaluare si sa ia masurile de precautie necesare pentru evitarea unui risc mai mare.
In multe cazuri este important ca tancurile / hambarele unei nave sa fie examinate inainte de incarcarea marfii, pentru a se observa daca starea fizica sau constructia navei tancurile / hambarele permit incarcarea unor tipuri de produse, astfel incat atat nava cat si marfa sa nu sufere deteriorari sau deprecieri dupa incarcare sau in timpul transportului. Observarea unei incompatibilitati permite clientilor sa aiba propria evaluare si sa ia masurile de precautie necesare pentru evitarea unui risc mai mare.
Verificarea produsului atat in depozite cat si la bordul navelor maritime sau fluviale efectuata prin determinarea calitatii si cantitatii de marfa existente la bordul unei nave inainte de descarcare, in timpul incarcarii / descarcarii sau dupa terminarea incarcarii. Acest serviciu complet furnizeaza informatii importante pentru client, care poate urmarii secvential fiecare operatiune din timpul incarcarii sau descarcarii unui produs, si poate concluziona cu exactitate modul in care sau executat aceste operatiuni. Pe toata perioada incarcarii / descarcarii inspectorii PETCOM I.I.S. vor preleva mostre reprezentative pentru un lot de marfa sau mostre spot care vor fi analizate pentru a determina calitatea produsului si vor determina cantitatea de marfa la fiecare etapa de lucru. Rezultatele obtinute vor fi monitorizate si comparate permanent pentru a putea observa in orice moment orice problema de calitate sau cantitate aparuta intimpul incarcarii / descarcarii produsului. Observarea unei nereguli permite clientilor sa aiba propria evaluare si sa ia masurile de precautie necesare pentru evitarea unui risc mai mare.
Inspectie efectuata in scopul determinarii cantitatii de marfa descarcate sau incarcate la bordul navei prin calcule pentru determinarea greutatii exacte a navei inainte si dupa incarcare sau de descarcare. Aceasta inspectie include stabilirea cantitatilor de combustibil, balast, slop, apa potabila si oriece alta cantitate variabila existenta la bordul navei. Pentru ca rezultatele obtinute sa fie corecte, inspectorii nostri iau in considerare toti factori care pot influenta aceste rezultate, cum ar fi starea navei, posibilitatea citirii pescajului navei, precum si conditiile Meteo in timpul masuratorilor.
Inspectie efectuata in scopul determinarii cantitatii de marfa descarcate sau incarcate la bordul navei prin masuratori volumetrice ale tancurilor navei. Aceasta inspectie include detreminarea temperaturii, prelevarea de mostre reprezentative pentru determinarea densitatii produsului. Pentru ca rezultatele obtinute sa fie corecte, inspectorii nostri iau in considerare toti factori care pot influenta aceste rezultate, cum ar fi starea navei, posibilitatea citirii pescajului navei, asieta navei, precum si conditiile Meteo in timpul masuratorilor.
Cand s-a constatat ca marfa este deteriorata, este necesar sa se estimeze amploarea prejudiciului si, de asemenea, pentru a afla cauza deterioararii pentru a se putea face o cerere de despagubire. Marfa deteriorata trebuie sa fie verificata imediat ce aceasta a fost identificata sau imediat ce nava soseste cu incarcatura la destinatie. In afacerile comerciale, procedura uzuala este ca, atunci cand prejudiciul este acoperit de o asigurare, iar raspunderea prejudiciului revine expeditorului, raportul inspectorului este prezentat societatii de asigurare, devenind astfel documentatie pentru emitere cererii de despagubire. Acest sondaj este numit de obicei "Damage Survey", iar raportul emis de inspector este o parte importanta a procesului de revendicare a raspunderii pentru daune.